gårdagens förfärliga ridpass och dagens blåa finger

hej på eer!

Har stått i skolans café både idag och igår. Lite jobbigt att missa alla lektioner och komma efter, fast endå skönt att slippa jobba haha.
Dagen igår var helt okej, ridpasset gick förfärligt. Red på ängen och hon... vet inte ens vad det var med henne. Hon ville inte riktigt samarbeta helt enkelt. Så fort jag samlade ihop henne och galopperade på en volt fick hon fnatt och hoppade rätt upp i luften samtidigt som hon sparkade bakut. Jag lyckades hålla mig kvar alla 3 gångerna men det var allt nära att mallan åkte av. Men så fort jag ökade galoppen och lät henne sträcka ut blev hon så glad igen.
Därför snurrar det runt olika tankar i mitt huvud hela tiden. Antingen försökte hon visa att hon har ont i ryggen eller något. Fast det kan hon inte ha, för då hade hon visat det mycket mer än vad hon gjorde och även när jag skrittat, travat och galopperat rakt fram. Så det kan det ju inte vara... Eller så kör hon bara med mig helt enkelt :) Rödhårigt sto som hon är blir jag inte förvånad. Jag sa till henne på skarpen ett flertal gånger igår men inte brydde hon sig om det. Lika bra att gå hem då tänkte jag. Så fort jag är bestämd och försöker visa att hon inte kan köra med mig gör hon ju något konstigt hopp.. och det är f*n inte lätt att hålla sig kvar. Mitt finger blev helt mörbultat igår när hon gjorde ett sånt hopp. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Hon kör även med mig oerhört mycket i allmänhet. Vilket JAG MÅSTE FÅ STOPP PÅ. Det funkar inte att Bonnie bestämmer, det blir bara så felfelfel. Rider henne imorgon i ridhuset med samma utrustning och ser om hon gör samma sak. Gör hon inte samma sak som hon gjorde igår, så är det bara hon som är lite bitchig och lat och inte orkar hålla en samlad galopp på en volt och lyfta benen i högt gräs ;)
Men älskar henne gör jag endåå min lilla flicka. Tur att hon är söt.

Resten av dagen idag blir inte speciell, ska göra lite läxor och laga mat. Städa mitt rum (kanske), duscha och SOVA. Jag har förresten glömt att säga att jag har blivit sjuk. SKANDAL. Mallan är sjuk. Blev förkyld efter cykelturen i söndags. Blev rejält nerskyld när vi cyklade på landsvägen i antarktis-kyla.
Så ja.. känner mig inte heeelt okej. Därför vill jag gärna ligga i säng vid halv 8 idag. Kolla ett avsnitt av PH och idol och sen sova innan 9. Tror ni jag klarar det? NEJ.. haha. Men man kan ju alltid försöka.

 

Kommentera här: