7/09/14

Idag fick Bonnie jobba ordentligt. En tömkörningsträning stod få schemat och hon var.. ja.. lite konstig faktiskt. Hon var väldigt lös i magen och hade kanske lite magknip. Hon har nog fått i sig någon konstig växt i hagen. Eller så är det för att hon nyligen bytte till väldigt, fint och grön gräs och bara är allmänt stel. För hon var väldigt stel, spänd och ovillig till att gå framåt ibörjan. Men mot slutet började hon slappna av och rörde sig väldigt fint.

Under sommaren har både jag och Bonnie kommit in i någon slags slapp/bekvämlighets bubbla. Det är varmt på sommaren och man skyller på allt från himmel och jord. Bonnies mage växer, hinder säljs och det finns absolut INGEN motivation kvar. Jag nöjer mig med att hon travar när jag ber henne, jag nöjer mig med att hon springer på tvären när jag ber henne. Men det blir så.. enkelt och slappt. Jag vill inte ha det så. Jag vill träna, bli bättre, jag vill tävla. Men det är inte så lätt när man inte har dom träningsmöjligheterna. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till när det gäller dessa träningsmöjligheter....

 

Kommentera här: