11 september :/

Skolan idag var helt okej, lite sorlig. Våran gamla lärare ska sluta och byta till en annan skola. Imorgon är hennes sista dag och om det var ledsamt idag vill jag inte tänka på hur det kommer vara imorgon haha.
Imorgon ska vi även ha plojfoto/spexfoto vad man nu vill kalla det. Hela våran klass ska klä ut sig till bönder, i sista minuten nu innan jag skulle gå och lägga mig hittade jag någonting som kanske kommer att duga. Det blir säkert jättebra...haha.

Dagens ridpass då... blev en uteritt på 2 timmar. Underbar kvällsuteritt. Tog en väg som jag inte ridit på ett bra tag och OJ VAD HON HAR SAKNAT DEN VÄGEN. Herregud vad glad hon blev och hon visste precis på vilka ställen det var galopp på. Hon hoppade och studsade om vartannat och trava/galopperade på tvären när jag inte lät henne springa.
Gumman då, den vägen får vi ta och rida lite oftare hedanefter.

Idag åt vi faktiskt soyafärs istället för blandfärs i tacosen. Ser man på, framsteg. Kan säga att jag faktiskt var liiite skeptisk till det, men eftersom att man har tacokrydda och massa annat på märktes det inte jättestor skillnad. Det kan jag nog vänja mig vid faktiskt. Härligt att kunna äta utan dåligt samvete :)

Och idag är ju faktiskt ingen helt vanlig dag.. utan det är 13 år sedan flygplanen flög in i world trade center. Sökte runt på olika klipp på youtube och kan säga att jag faktiskt släppte några tårar. #wewillneverforget

 

Kommentera här: