kackerlackor och spindelspott!!!! - trolltider

Trolltider... bästabästabästa, älskade det så mycket när jag var liten <3

Idag har jag inte gjort alls mycket, som vanligt haha. Gick i skolan i ett helt decennie kändes det som.

Jag red inte idag, tänkte hon kunde få en vilodag idag då jag endå kommer rida hela helgen vilket jag inte brukar göra, eftersom att jag är hos papii.
Imorgon är det hoppträning! wohoo, så kul!
Jag skulle varit med på pay&jumpen på holmegård på lördag, men jonas jobbar och mamma vägrar köra transporten själv. Så det blev inget med deeet. Men det finns ju andra. Och tävlingar också, guuud vad kul nu måste jag komma ut och tävla.

Jag har börjat bli ganska ohälsosam, inte okej. Det är en vana jag måste få bort nu faktiskt. Visst helgerna är okej, ät på bara. Men på veckodagarna får man faktiskt dra en gräns. Blir lätt att jag tänker "äsch, jag är så smal och dethär och detdär kan knappast göra någon skillnad".
Men det är ju egentligen inte det som påverkas, utan kroppen inifrån. Nej gud vad duktig jag låter, men det är ju sant. Klart att det gör skillnad på utsidan också om man håller på så hela tiden, men vad som egentligen är "farligt" är ju somsagt hur kroppen påverkas inifrån. Dock tror jag inte direkt att jag behöver oroa mig för varken utsidan eller insidan. Nu låter det som om jag är världens mest ohälsosamaste person som typ äter lika mycket onyttigt som en person i "du är vad du äter" men så illa är det inte. Verkligen inte haha.Men jag kan ju iallafall göra min kropp en tjänst och låta bli att äta NÅGOT onyttigt under veckodagarna.

Nä, nu ska jag vänta på att mitt hår ska torka så jag kan sova. Imorgon blir det upp tidigt och släppa ut Bonnie som alla andra mornar. Underbar start på morgonen faktiskt, rekomenderas. Dock inte om det regnar och blåser, då är det ingen bra start på dagen.

 



Kommentera här: