4/5 nov

Hej på eeer.
Ledsen för sämst bloggning, my bad.

Igår fick det bli en uteritt för B och mig. Gud, hästen slog nog nästan rekord i pigghet. Jag hade absolut ingenting att säga till om. (okej där kanske jag tog i, vissa stunder lyssnade hon, väldigt ofrivilligt haha) Hon ville galoppera och då gjorde hon det.. när jag minst anade det hoppade hon iväg i full fart. Olater haha. Farliga olater faktiskt, så kan hon ju inte göra. En hel del "Bonnie-hopp" fick jag stå ut med också, haha men det ääär ju så kul. Trots att jag flyger upp till månen varje gång så lyckas jag alltid hålla mig kvar.

Red väldigt tidigt och var hemma vid 18. Herregud hela livet hade jag ju framför mig. Tänk om man kunde vara hemma från stallet 18 varje dag. Vad mycket man skulle kunna hinna med.

Idag blir det nog ingen ridning. Jag är så fruktansvärt trött varenda onsdag. Skolan tar dö på mig. Det är ju så kallt att man fryser ihjäl bokstavligen, vad hände? Hörde att det tydligen skulle bli kallare igen också.
Men till stallet ska jag endå. Ska mocka extra nogrannt åt henne, lägga på nytt fint strö, och packa lite extra med hö, krama henne och pussa på hennes lilla näsa 09384093 gånger för att gottgöra denna ridfria dagen. Inte för att jag tror hon misstycker haha, vilodagar är ju alltid skönt.

Jag kommer nog vara hemma vid halv 8 och då sätter jag förhoppningsvis på en film.

Imorgon är det hoppträning igen!!!! Wohoooo!


 

Kommentera här: