"det är helt j*vla absurt"

Söndag aka mysdag. Än har jag inte gjort så mycket. Vaknade vid 10 och åt frukost. Bl.a vaniljkvarg. Helt fantastiskt att något nyttigt kan vara så otroligt gott. Har kollat innehållsförteckningen 100 gånger då det måste finnas någon hake på det. Men har inte hittat något.

Gav min lillebror en lektion igår gällande onyttig och nyttig mat. Hade han fått välja hade han med nöje ätit fiskpinnar och pulvermos varje dag. Euuuwww.

Nä, hemma hos pappa är det mallan som lagar maten och då blir det antingen lax eller kyckling. Det är typ det enda alternativen som finns då vi börjat undvika kött så mycket som möjligt. Däremot räknas väl kyckling som kött? Tror jag.
Jag hade faktiskt inte haft något emot att bli vegertarian. Fast jag vet inte om jag hade klarat av att inte äta något kött alls :/

Däremot har vi minskat köttintaget otroligt mycket hemma och jag skulle aldrig, aldrig, aldrig köpa fläskfilé från danmark, eller något kött från danmark. Eller något kött överhuvudtaget som inte är ekologiskt.
Ska det va så ska det vara ekologiskt och från sverige. 

Detta klippet är väldigt sevärt och jag tycker alla borde se det. Man får sig en riktigt tankeställare.


Jag blir så jävla förbannad och ledsen när jag ser sånthär. Det är helt j*vla absurt. Vem ger en människa rätten att behandla djur på detta vis. Bara för att djuret inte kan uttrycka sina känslor i ord betyder inte det att det är okej. HUR KAN VÄRLDEN TILLÅTA DETHÄR?! Hur kan alla vara så blinda?! Jag förstår verkligen inte. JAG FÖRSTÅR INTE hur en människa kan vara villig att göra såhär mot ett oskyldigt djur. Har människor inget hjärta? Jag skäms över världen vi lever i. Jag vill att människorna som gör detta mot djuren ska behandlas exakt likadant. Jag vill att det dom har utsatt djuren för ska dom själva bli utsatta för. Kokas levande, sparkade på, kastas i golvet, flådda levande och vad mer för hemska saker djuren blir utsatta för.

Det finns 7 miljarder människor i världen. Det går inte att få varenda människa att bli vegetarian och det hjälper knappast att lilla jag blir det heller. Det enda som hjälper är att världen börjar sätta stopp för detta. Jag är är mer än villig att betala dyrt för att få äta kött där jag vet att djuret har haft ett bra liv och dött direkt.

ursäktar mitt språk, men jag är så otroligt arg.

Kommentera här: