280814

Men heeeej

Dagen idag har faktiskt inte alls varit speciell. Inte ett dugg. Gått i skolan, kommit hem, tagit det lugnt, gått bort till stallet, ridit, kommit hem, duschat och nu sitter jag här i min säng och ska snart sova.
Dagens ridpass fick bli en helt underbar kvälls-uteritt.
Jag kom och tänka på någonting när jag satt där i sadeln och skrittade fram på grusvägarna. Det var otroligt längesedan Bonnie var jobbig/envis. Nu för tiden går ridpassen lika bra hela tiden och ingenting att klaga på. Inte för att jag misstycker direkt... "detärsommarochjagorkarintebråka" har väl suttit i henne en tid nu.

Ska byta hage snart också då det inte funkar alls att ha henne i den hon går nu. Hon får alldeles för mycket mat där. Gräs som hon drunkar i nästan och massa hö på det. Inget jag kan kontrollera då det inte är jag som äger hagen och dom andra hästarna som är i den. Så nu får hon gå i en hage med normalt med gräs istället vilket kommer bli superbra. Hade först tänkt börja ta in henne i stallet på natten nu men tycker faktiskt att man ska låta hästarna gå ute så länge som möjligt. Det är det dom är skapta för liksom.

Imorgon är det fredag, helg.. inte alls taggad faktiskt. Kommer inte ha något internet. Eller.. väldigt segt internet. Så inga filmer eller serier här inte. Mitt internet på mobilen är slut för denna månaden, det är något fel på våran router här hemma hos mamma och internetet hemma hos pappa är slut det med. Haha men det blir sköööönt. Att få komma ifrån det lite.

 



Kommentera här: