gräs och träckprov

La mig på altanen idag igen efter skolan, somnade en stund också. Så himla tragiskt att det ska bli kallare, tror dock att det fortfarande ska vara sol.. men bara runt 10 grader :(

Gick bort till stallet efter jag hade sovit och tog in henne, borstade henne tills hon bajsa och då ringde jag mamma. Min bror köpte ett träckprov på apoteket och skickade in det idag. Rätt intressant att ta i färskt hästbajs, med handskar såklart men det kändes som att ta i en chokladboll hahahaha nej för mycket information. Inte för att det är första gången jag tar i hästbajs, får det på händerna varje dag. Sånt är livet när man är hästtjej, fick hästbajs i ansiktet en gång, asså gud nu får jag sluta.. usch
Kändes lite strange att skicka bajs på posten kan jag ju säga.. Men hoppas innerligt att det kommer fram imorgon.

Gick en promenad med henne idag och betade henne lite. Kan ju säga att hennes ögon var som klot och hon svävade på rosa moln. Promenaden gick väl helt okej hihi, så fort hon såg lite extra grönt gräs dök hon ner i diket. Men vi hade det väldans mysigt, gick ner i dalen och plaska lite i vattnet.

Mamma var även med mig i stallet en pytteliten stund idag.. första gången typ på 3 månader. Förstår ni hur forever alone jag känt mig hehe. Men rätt skönt endå att fixa stallet själv och göra allt själv, då får jag det precis så som jag själv vill ha det!

 

Kommentera här: